torsdag 7 augusti 2008

Typiskt Theo

Igår när det började närma sig läggdags ropar Theo från datorn att jag fan inte kan gå och lägga mig nu. Vi ska tydligen se Moby snurra plattor någonstans. Att se självaste Moby lockar ju och Theo har redan knäppt upp första setet öl. Motvilligt börjar jag sippa på min och vipps är jag igång, dricker mer öl, dansar och krossar ett stort glas i köket i bara farten. Runt halv två lyckas vi mobilisera. Cyklar glada genom stan på väg mot Moby. Väl framme är det helt svart i entrén, skumt. Vi cyklar ett varv runt byggnaden men det verkar inte vara någon specialentré ikväll som Theo just föreslagit. ”Fan va konstigt, det stod verkligen torsdag på hans myspace.” säger han fundersamt. ”Din korta kuk.” tänker jag, ger honom ett trött leende och cyklar hem i onsdagsnatten.

/Stellan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lider verkligen med dig Stellan. Inte okej Theo, inte okej.

Stellan och Theo sa...

Tack för stödet men jag är rätt bra på att tänka: det kunde lika gärna vart jag, vilket mildrar smärtan.