fredag 8 augusti 2008

Dr Dolittle

Jag bestämde mig för att gå till doktorn för några dagar sedan för att gnälla lite över min hosta som jag hängt runt med i snart en månad. Så jag letade upp ett sjukhus, gick fram till receptionen, daskade ner mitt European Health Insurence Card som värsta Fox Mulder och fick en grundlig undersökning med blodprov, röntgen och kläm för tio 10euro! Ingen bokad tid, inget väntande eller griniga sjuksystrar som säger ”Doktorn tar snart emot dig” i fyra timmar. Allt gick galet smutt men sen visade det sig tyvärr att jag skulle få jag valuta för pengarna. Enligt doktorn var jag helt fri från sjukdomar. Han ville inte ens skriva ut antibiotika. Va fan, med den leprahostan jag har haft var jag redo att kurera upp mig själv i brygga. Nu var jag tvungen att gå hostande därifrån. Jag var skeptisk, trodde jag. Om det var någon som var skeptisk så var det Stellan. Han var trött på mitt gnäll och ville först inte släppa in mig genom dörren utan medicin. Så idag rev han runt i lägenheten och hittade en stor låda med piller. Bruden vi hyr av verkar ha en hel del sjukdomar. Passar mig bra och jag går nu på Penicillin, två olika sorters brustabletter och något litet piller som nästan bara innehåller ”torkextrakt av Efeulblad”. Låter som riktig medicin.

Theo

Inga kommentarer: