lördag 9 augusti 2008

Kul på andras bekostnad

Fredag kväll och jag valde att inte gå ut för att förhoppningsvis må lite bättre imorgon. Då har electroskivbolaget ”Bpitch-controll” fest på Berghain och det vore trist att missa.
Hursomhelst börjar jag känna mig lite uttråkad. Inte för att jag har ovanligt tråkigt utan för att jag vet att folk jag känner, just nu har roligare än vad jag har.
Jag och Stellan fick ingen chans att avslöja slutet på Batmanfilmen som vi trodde skulle ha premiär här före Stockholm. (Pissfilmen har premiär här om först ett par veckor).
Nå ja. Jag såg nyligen en kass skräckfilm som hette ”The Mist” som jag tror går på bio nu. Så nu tänkte jag roa mig med att avslöja slutet på den istället. Psyched!

I slutet måste huvudpersonen, hans son och tre andra lämna mataffären där de gömmer sig från monstrerna i dimman utanför. De springer ut och lyckas undvika jättespindlarna i papier maché för att köra iväg i en bil. Efter ett tag tar soppan slut och de inser att de kommer att bli käkade av monstrerna. Huvudpersonen plockar då fram en pistol och det är dags för kollektivt självmord. Tyvärr finns det bara fyra kulor kvar vilket räcker till alla utom en. Huvudpersonen skjuter då alla i bilen, inklusive sin son och går sedan ut för att bli uppäten. Men tur i oturen! Fem sekunder senare kommer halva amerikanska armén med pansarvagnar och räddar honom.
Huvudpersonen är ledsen och filmen är slut.

God natt
Theo

5 kommentarer:

Anonym sa...

Far Bolin tycker att ert filmval suger. Jag kunde avslöjat slutet på Mist för fyra månader sen. Nu pallrar ni er iväg och ser Fassbinders Berlin Alexanderplatz. Den är bara 19 timmar. Eller nåt annat piggt tyskt som vi aaaldrig hört talas om. Hoppas hostan släpper - och - man ska fan inte äta andras medicin....
hej från peking

Anonym sa...

Fader Bolin säger: Hmm lät nog lite gnällig i min tidigare kommentar. Tycker fortfarande att bloggen är toppen. Skrattar ofta högt - å det gör jag som bekant inte ofta.
Keep up the good work som de säger här i Peking.
tuddelu
GB

Anonym sa...

Man kan tydligen inte förstöra svenskars filmupplevelser från Berlin. Musik, ok. Men film har de ingen koll på.

/Adam

Stellan och Theo sa...

Stellan och Theo hoppas att Fader Bolin andas in riktigt mycket smog i peking och kommer hem som en rosslig, rökt gammal ål.

Stellan och Theo sa...

bitter unge?
/Stellan