fredag 7 november 2008

Salsa

Frukost, mellis och middag med äppelkaka lyckades jag under gårdagen skickligt bjuda in mig själv till. Men ingenting är gratis, priset blev att följa med min middagsvärd och syster på salsadans vid Hornsgatan. Back in the days har jag faktiskt tagit salsalektioner så jag tänkte att det kanske kunde vara okej att stå där och trampa lite med min syster och hennes söta väninna. Men nej, inte över huvud taget. Jag kunde inte hålla takten och ja, jag trampade på väninnans fötter. Det är sällan man är en total nolla men då stod jag bara där, skämdes, svettades och ursäktade mig själv. Jobbigast på länge.
/S

2 kommentarer:

Anonym sa...

och försummade dina riktiga vänner, blä. //A

Anonym sa...

Stellan,
SCHADE som man säger då folk sticker. Men som du vet ligger Berlin kvar - på samma sätt som Stockholm gjort för mig de senaste 20 åren. Undrar nu bara vem som ska sufflera när jag ringer Theo för att kolla upp coola hak för de svenska tonårsturisterna... Dansa salsa på Hornsgatan, går det? Imorrn ska jag springa Halvmaraton vid Teltower Kanal - hann du nånsin uppleva detta underbara vattendrag? Ej för sent!
Kram, Karin