torsdag 6 november 2008

Diss

Upptäckte skottarna ”Glasvegas” under min vistelse hemma i Stockholm för någon månad sedan. Efter en del letande efter detta väldigt hypade bands skiva lyckades jag hitta den på Megastore, och hypen var helt klart befogad. Här i Berlin har jag dock inte sett eller hört mycket om dem. Men det är ju klart. Berlin skriker ju inte direkt indie. Ändå ska jag se dem här den 20e. På det lilla stället ”Magnet” till och med. Ni indienerds i Sverige verkar de skita i. Trist da.

T

4 kommentarer:

Helene sa...

Hej Theo, Roddan här som bara visar att jag är här och läser ibland.
Hoppas du har det riktigt nice i Berlin!

Anonym sa...

Va e grejen med Glasvegas? Har lyssnat på skivan ett par ggr nu å jag hajar INTE hajpen. Okej om ngn recensent hyllar skivan men ALLA gör det ju. Förstår verkligen inte. Är det den skotska dialekten? Arab Strap har ju också sång med bred skotska.

Bam!

Anonym sa...

Theo, äntligen vet jag lite om läget, men har ändå följande frågor: hur gick det med foten? Det är inte en Kieferorthoped du ska till utan en riktig. "Orthos" vid Wittenbergplatz/Ansbacherstrasse är bra.. Om det är en nerv som är i kläm går det säkert över . Låter som en sportskada. Var ligger WGn? "Jag och några andra tyskar" låter oroväckande. Glöm inte din svenska autenticitet. Drick mjölk. Synd att Stellan sjappat. Han dyker nog upp igen när kastanjerna blommar...ett tag tills dess, medges. Karin

Anonym sa...

glasvegas hypen är given. tacka mig bror det var fan jag som gav dig den! När spelar dom igen undrar jag? Jag fick en helt ok oktoberlön och håller dig gärna sällis nu när stellan hänger i mitt kök istället för ditt! puss, t