onsdag 19 november 2008

Lugna ner er

Det finns en skön rackare i min släkt som heter Oskar, han är exakt som en kusin men av någon anledning är han egentligen en syssling. Jag har fått skillnaden förklarad för mig ett par gånger men orkar riktigt bry mig. Han är ju nämligen tillräckligt lång, i rätt ålder och allt det där man förväntar sig av en kusin. Det som gör att jag gillar honom är att det känns som om han inte heller bryr sig om sådana saker. Han har till exempel sökt jobb ett tag och i förrgår ringde det en tjej från Åhléns City som presenterar sig som ”Mantonia” och sa att hon gärna skulle vilja träffa honom för en intervju. Efter det samtalet ringde det två förbryllade klockor i hans huvud, varför ringer de från Åhléns? Jag har aldrig sökt jobb där, och kan man verkligen heta Mantonia? Strunt i det! Här gör han precis som jag skulle göra i hans situation, klär upp sig och åker till Åhléns utan att ha en aning om varken det ena eller det andra. Sådant löser sig ju. Det blir till exempel en perfekt icebreaker när han råkar fråga självaste Antonia efter Mantonia och att hon jobbar på deras Gant-avdelning, kommer ju också snabbt fram.

Summa summarum, oroa er inte så mycket gott folk.

/S

Inga kommentarer: