söndag 9 november 2008

En mycket hård hemmakväll.

Jag kan inte komma ihåg sist jag inte var ett vrak på en söndag. Igår bestämde jag mig för att stanna inne. Dels för att jag verkligen behövde sova ut och dels för att visa lite lagmoral på innebandymatchen idag. Lite småsugen på öl och fest gick jag mulen och lade mig klockan halv tolv. Det visade sig dock bli en prövning.

Mellan klockan ett och två fick jag två fyllesamtal av partysugna människor. Jag förklarade läget, fick ta lite skit som ”bangare”, ”nörd” med mera men lyckades ändå somna om och sov gott fram till klockan fyra. Då ringer en brud jag träffade förra fredagen.
- Hej, vad gör du, väckte jag dej?
- Ehrm nej, nej. Jag softar hemma ikväll, kollar på lite film. Ska nog inte gå ut. (Att säga att jag låg och sov skulle så här i efterhand vara det bättre svaret men ni vet hur det är; Man vägrar alltid erkänna att någon väckt en, speciellt när det är en söt tjej på tråden.)
- Okej soft, jag ska på en fest om ett tag och jag är i närheten. Kan jag komma förbi med ett par öl?
- Eeeh… nu? Jaha… jo visst.
- Fint då är jag där om tjugo minuter.
- Eh ok, vi ses då.
”klick”
Okej. Det var ju en otippad twist på kvällen. Jag tänder i taket något förvirrad, går upp, märker att jag luktar fransk kåkfarare under armarna och släpar mig in i duschen. Medan jag klär på mig inser jag att mitt rum inte är i mint condish så jag börjar städa. Klockan kvart i fem ringer det på dörren och hon kommer glatt hoppsandes med öl i händerna. Vi dricker lite, jag spelar pigg och alert och har det faktiskt ganska trevligt. När klockan är sex vill hon att vi ska gå till den där festen. Då säger jag det jag skulle sagt i telefonen; att jag är schweinigt trött och ska upp klockan nio. Det är lugnt med henne och hon säger hejdå.
Klockan halv sju ligger jag i min säng i mitt nystädade rum. Duschad, sallongis och helt klarvaken. Jag tittar lite på ett gammalt Entourageavsnitt, KÄMPAR till mig en timmes sömn och vaknar klockan nio och är INTE glad. Kommer till matchen, folk suckar åt mig för att jag aldrig kan vara i form, jag sover en timme på en gymnastikmatta och spelar sedan en bedrövlig match.
Nu är jag däremot lite piggar och jag tror fanemej att jag hakar på till Bar 25.
God kväll.

Theo

4 kommentarer:

Anonym sa...

theo är det nya rocky!

Anonym sa...

söt tjej!

Anonym sa...

Nörd. Du fick ju varken knulla eller dricka sprit.

Anonym sa...

är inte bar 25 stängd?