lördag 15 november 2008

En lördag som ingen annan.

Imorse vaknade jag innan alla andra i mitt kollektiv. Av någon anledning kände jag mig inte alls så trött trots att klockan bara var nio. För att fira mitt välmående och vara en exemplarisk inneboende bestämde jag mig för att ordna frukost åt resten av packet.
Jag satte på mig träningsbrallorna och joggade till mataffären och köpte ägg, lyxig salami, paté, marmelad, frukt, yoghurt och bakpulver till sconesen jag tänkt baka.
När sedan de två första vaknade och kom in i köket välkomnades de av en buffé med nybakade scones och en hel del annat. Sconesen blev perfekt knapriga på utsidan och inte för torra inuti och äggen lagom hårdkokta. Jag hade städat köket och vi satt och mös till långt in på eftermiddagen. En i gänget högläste dikter av Goethe och en annan spelade gitarr. Senare kom en kompis till de som bor här. Han hade precis köpt hund! En pytteliten tax som hette Harry och var väldigt söt. Han åt upp nästan all skinka och kräktes sedan på golvet. Alla skrattade. En mycket trevlig lördag.


T

1 kommentar:

Anonym sa...

far bolin gick inte på det men låter hälsa att i villan i vikdalen har vi rullande schema på helgfrukostbakande.