onsdag 28 oktober 2009

Nattankar

Stellan är hemkommen från Berlin och hade haft ungefär så kul som jag trodde. Jag har bott där i totalt tre och ett halvt år och gjort... ja en jävla massa visiter när jag bott i Stockholm. Kanske är det därför jag för tillfället känner mig ganska mätt på stället. Jag vågar nog påstå att man inte hittar en bättre partystad i världen just nu. Framför allt inte om man är technofantast. Samtidigt är det billigt, stort och fullt av galna kreativa typer. Ändå känns det inte så lockande längre. Tanken slog mig när jag av gammal vana spanade in billiga Ryanairbiljetter ned och insåg att det faktiskt finns andra städer i Europa. Jag googlade några av de skumma destinationerna och fastnade av någon anledning för den polska staden Wroclaw. Det är lite mindre än Stockholm och ser fint ut på bilderna. Sen är Wroclaw säkerligen lite mer ekonomiskt än en weekend i Nice och ändå fan så mycket mer spännande. Återkommer med mer reseinfo.

T

Inga kommentarer: