onsdag 14 oktober 2009

Markus vs Fetaost

Jag har aldrig riktigt fattat grejen med fetaost. Den är ful och seg och man tröttnar efter två bitar. Jag har även hört att det är sjukt meckigt att tillaga. Man piskar stackars skrynkliga italienska tanter att stå och knåda gegga i en tunna vatten tills de blir ännu skrynkligare och efter år och dar är osten klar.
Lite samma sak känner jag för Markus Krunegård. Han är smörig och seg och man tröttnar inte efter två bitar utan innan man smakat. Musiken är slemmigare än den slaffsigaste av fetaostar och han förtjänar knappast alla lovord. Däremot måste jag ge honom att han skriver bra texter. Igår hörde jag en intervju med honom på radio och då verkade han faktiskt vettig och jordnära. Han har tydligen sina kvaliteter.
I den jämna matchen mellan fetaost och Markus Krunegård är det alltså Markus som drar det längsta stråt. Grattis!


Vem hänger med och demonstrerar på fetaostens dag imorgon?

T

Inga kommentarer: