tisdag 2 september 2008

Till dig som vill ha ihjäl en indisk kock legalt

Jag hittade en indisk receptbok för några dagar sedan hemma och blev överraskad. Indisk mat är en scam. Recepten är nästan exakt lika dana som de trötta ica-handlarnarätterna vi käkar hemma. Ett undantag finns det dock. De har hittat en krydda som heter "kurkuma". Det verkar vara värsta magikryddan för de slänger den i allt! Vill man till exempel laga en sån där kryddig röd röra med kött i som smakar lite starkt och indiskt är det i princip bara att svänga ihop en korvstroganoff med lite kurkama.
Nästa gång ni käkar på indisk restaurant, säg att ni är allergiska mot kurkama men ändå vill bli serverade något typiskt indiskt. Bevittna sedan tre indiska kockhuvuden explodera i köket.

Theo

3 kommentarer:

Anonym sa...

men ska jag säga kurkuma eller kurkama????????????? Annars kanske kockhuvena exploderar av ilska över min felsägning. Vill ni ha det på era samveten?
Nä tänkte väl det - ni behöver en korrläsare. Slarv i era fina bloggar är en scam - och flitigt förekommande!!
Och: Ska ni ut och filma Berlin på fredag enligt länken jag skickade?
annars igen: http://www.24hberlin.tv/en/idea
far bolin

Anonym sa...

messerschmidt va framme ser jag...

Anonym sa...

Vad betyder dej? Trodde det hette dig. Nu har ni tappat en läsare.