lördag 13 september 2008

Vardagshjälte

Efter en varm och svettig arbetsdag pustade jag och Theo ut på pendeln. Några sekunder innan vi är framme väcker han mig, jag tittar upp och rusar ut i ett helt galet ösregn. Vi kutar in i ett, till vår förvåning och förtjusning, helt översvämmat köpcenter. Vi går ner till bottenvåningen och vadar runt i två decimeter vatten. Två säljare i en mobiltelefonaffär klaffsar runt och betraktar handfallet plastmobiler och kartonger som flyter iväg. Mitt i allt står en bänk med en strandad tant på, hon har fötterna i luften och ett mycket besvärat ansiktsuttryck. Med Batman färskt i minnet fanns det inte så mycket mer att göra än att rädda henne.
/S

4 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha. Älskar theos kluckande skratt. Men var är applåderna? tyska as!

Anonym sa...

vilken hjälte du är stellan!

Stellan och Theo sa...

jag gör så gott jag kan för att göra jorden till en vacker plats..
/S

Anonym sa...

blandar du nu inte ihop vacker med säker.. inte samma sak ;)