lördag 27 september 2008

Jag går nu

Jag kan väl egentligen inte säga att jag är en man av mina principer, jag gör oftast bara det som är enklast och skönast. Därav en av mina få principer: Är jag hemma hos en vän och klockan hinner slå tio innan jag har gett mig av, kan man vara helt säker på att jag sover över. Detta har min chef fått erfara ungefär en gång i veckan sedan en ganska lång tid tillbaka. Och idag var det den dagen i veckan. Oftast brukar jag kunna krypa ner i hans 8-åriga son Jonas sköna men alltid sandiga säng, men idag var illbattingen hemma, så jag får hålla tillgodo med en madrass på golvet efter mitt nu uttjatade skådespeleri. Det börjar med att jag säger att jag är trött och borde åka hem, varpå jag tittar utmattat på min husbonde. Om inget sägs börjar jag sakta att sätta på mig mina skor, och då kommer garanterat frågan om jag ändå inte ska sova över. Jag skruvar generat (och invant) på mig i några sekunder för att sen nöjt hoppa rätt ner i säng.
/S

2 kommentarer:

Anonym sa...

bra stellan!

Anonym sa...

Så roligt! och så likt dig, raring! Alltid sååå..sällskapssjuk