måndag 1 september 2008

Den nye semesterfiraren


Jag älskar resekonceptet weekends. Är man borta två tre dagar hinner man inte bli trött och är sugen på att hitta på saker hela tiden, behöver knappt ta ledigt och det behöver inte bli dyrt. Anledningen till mitt totala tagg kommer från min riktigt lyckade Sverigeresa. Jag hann med mycket mer än vad jag trodde. Det enda jag inte han visa min resekamrat Ivan var ett bad framför slottet. Men som askungen sa en gång i tiden ”vad är väl ett bad på slottet…”. Nu har jag just smitit ur vår mörka grotta för ett trevligt kafferep med goda kakor för mig själv på ett internetcafé runt hörnan och ska just börja planera nästa resa. Vet inte mycket om den ännu mer än att den innehåller sydösteuropa, skatteåterbäring och ett litet sött handbagage.

/Stellan

Inga kommentarer: