torsdag 10 juli 2008

Salt á la cheesecake

Idag är första dagen på mer än ett år som jag är så pass sjuk att jag är tvungen att stanna hemma. Vanligtvis tycker jag att det som hjälper bäst när man känner att man börjar känna sig skramlig är att ignorera det. Man kör på som vanligt och fintar bort bakterierna och viruset. Detta gick inte den här gången och jag har snorat upp två toarullar på en timme. Mitt immunförsvar blev förmodligen våldtaget i Danmark.
En dag i sängen är sällan särskilt actionladdad. Efter man inte orkar läsa mer eller skriva dumma saker till folk på Facebook, kommer den ultimata tidsdödaren Youtube fram. Jag har youtubat allt från musikvideor till vithajar, Monty Python, folk som slår sig, folk som är fulla, folk som är fulla och slår sig och matlagninsprogram. Min fantasi tog slut och jag började youtuba nationalsånger. Sverige har en ganska lam nationalsång när man jämför med många andra. Inte det minsta spår av patriotism, vunna krig eller kanske om kungen. Däremot om gröna ängar, höga berg och fin sol. Kom igen. Det finns det väl på fler ställen? Åk till Schweiz. Där är bergen högre, ängarna grönare och solen starkare. Det känns dumt att utmana Schweiz i natur. De har ju allt vi har fast lite finare. Det är uppenbart att vi kommer förlora. Pinsamt.
Den pampigaste nationalsången står hur som helst Ryssland för. Den fanns även med svensk text! Ytterst välskriven. Min feber känns som bortblåst.


Theo

3 kommentarer:

Anonym sa...

Detta var bland det roligaste jag sett/hört!!!!!!!!!

Anonym sa...

hahah jävligt bra!

frankrikes nationalsång är dock den fetaste! kampsång o allt!

Anonym sa...

Hur kommer det sig att du bara youtubar fram gamla dängor? den här är fanken lika gammal som hatten är din och ansiktsburk dvs från 1943