fredag 11 juli 2008

Björnen är lös

Stellan sade att han hade läst på tunnelbanan att de ska sälja isbjörnen Knut. Knut är Berlins maskot. Som den där noshörningen på Kålmården som dog fast internationell kändis. Han har fans över hela världen och har livvakter och freaks kommer hit från överallt för att stirra på honom. Men nu ska han säljas vilket orsakar ett jävla liv. Jag kan förstå dem. Alltså inte de som för ett jävla liv utan de som vill sälja björnen. Tydligen kan de få ett x antal miljoner euro för den vilket låter som bra pengar för en rutten björn.
När han var liten var han vit och fluffig men nu har han odlat kagge, är deppig, brun och råäcklig eftersom han bor i lera. Äääh, vem kommer sakna honom? Sälj honom på Ebay eller tvätta och stoppa upp honom.

Jag sticker föresten iväg en vecka i morgon. Ska vara innebandyledare för tyska äckelbarn. Ska jaga dem tills de gråter. Nädå jag gillar barn. Jag kommer hur som helst vara lite absent men Stellan kommer säkert hålla fanan högt och pumpa femton inlägg per dag tills jag kommer tillbaka, rehabad och fräsch. So long!

Theo

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe hare så soft!

Anonym sa...

kurt gillar harar

Anonym sa...

"Läst på tunnelbanan". Aha dagens allmänbildning får herrarna via skvallerpressens bildlådor på tunnelbanan!
Jag kräver daglig plöjning av Tagesspiegel och ingående analyser av Angela Merkels syn på Knuts kommande liv!!!!
fader B.