fredag 11 juli 2008

Cykeltjaffs

Att cykla i Berlin är asbra. Det det finns typ två uppförsbackar i hela stan men massor av nedförbackar. Inte som i Stockholm där man måste leda cykeln vart man än ska. Dåligt med cykelvägar har de där också.
Här kan man köpa snodda cyklar jättebilligt på loppisar. Jag har inte riktigt bestämt mig om det är omoraliskt att köpa en snodd cykel. Det är ju inte jag som har snott den men å andra sidan stöder jag ju cykeltjuvarna när jag köper deras snattade bikes som någon stackare någonstans går och saknar. Kanske inte är ok. Jag och Stellan har i alla fall fyra cyklar. Alla är trasiga. Framdäcket på min sopiga guldcykel exploderade för ett tag sen. Men sen, i förrgår överraskade Stellan med att byta slang och laga min hoj. Som en födelsedagspresent (fast jag fick betala slangen själv). Tyvärr visade det sig när vi kom ut att bakdäcket också var paj.
Är knappt värt att köpa en till slang. Kanske blir en till cykel istället.

Theo

Inga kommentarer: