måndag 30 juni 2008

Stress

Den här veckan har jag och Theo vart stressade flera gånger. Jag, när jag har blivit tvungen att navigera med bara hjälp av en äcklig papperskarta. Det var ett helvete eftersom jag får panik om jag ska hitta när jag har det minsta bråttom. Senare på dagen slöt jag upp med min kartläsare Theo men det hjälpte inte ett dugg mot stressen, för då var vi tvungna att köra rally till banken för att öppna bankkonton. Vi skyndade som satan, körde alldeles för fort och såg grönt när rödljusen visade rött. Väl vid banken bara tio minuter för sent pustade vi ut och gick in på kontoret. ”FAN!” vi hade glömt alla papper i andra bilen. Det mesta löste sig men allt kändes jobbigt. Vi brukar aldrig vara stressade, varför så mycket stress nu? Allt förklarade sig idag. Theo är som sagt på väg till Roskilde, och för att få sina biljetter till bästa pris var han tvungen att köpa dem igår. Detta ledde till att vi behövde ta oss till centralstationen och köpa dem innan vi stack någonstans och kollade på finalen. Allt stressade ihop sig igen och det såg ut som om vi skulle få se matchen ståendes på tå utanför en trött pizzeria. Vi deppade ihop och beslöt oss för att hitta nått bättre. Det lyckades vi med och hamnade på en spansk bar och jublade ikapp med smutsiga spanjacker och bälgade ner alldeles för mycket billig sangria. Härligt då, mindre kul idag…

/Stellan

Inga kommentarer: