onsdag 11 juni 2008

Hinder och gissel

När jag och Stellan pluggade tyska i höstas var vi tvungna att fylla i ett formulär med massa trista saker för att få CSN-bidrag. Detta gjordes för halvhjärtat och vi var även för sena med att skicka in skräpet. Resultatet blev att vi fick ungefär 3000kr istället för 9000. 6000 spänn kostade det oss att skjuta på att fylla i papperna och strunta i vad som stod på dem. Men det var värt varenda krona!
Nu sitter jag och tittar runt bland hemsidor om olika universitet i Stockholm och Berlin och mår mer och mer illa. Ok, det beror lite på att jag är kalasbakis men även på att jag inser att om jag vill börja plugga något i höst kommer det behöva fyllas i en försvarlig mängd papper. Det finns inget tråkigare. Pappersarbete? Känns inte det ganska mycket 1800-tal? Jag vägrar!

Grattis mamma som fyller 51år idag.

Theo

Inga kommentarer: