måndag 16 juni 2008

Grattis gånger två

Gick upp på Hermannplatz från tunnelbanan ikväll och reagerade på hur dött det var överallt. Jag kom direkt från flygplatsen och gick och köpte mig en döner. Inne på kebabstället fattade jag var alla befanna sig. Turkiet spelade ju mot Tjeckien. De låg dessvärre under med två ett med bara tio minuter kvar av matchen. Dönermannen såg ut som han var på väg att hugga någon med sitt kebabsvärd. Jag satt på busshållplatsen på en tom Sonnenallee och käkade då det plötsligt vällde ut skrikande turkar på gatan. De kramades, smällde smällare och tutade med bilar. Turkiet hade kvitterat och det var fest på hela gatan i ungefär tre minuter innan alla skyndade tillbaka in till TVn för att se slutet. Jag hoppade på bussen och då var det dags igen. Busschaffisen var tvungen att dodga skrikande turkar med raketer och konstant tutande bilar hela vägen hem. Mål igen alltså och Turiket är förmodligen vidare. Det skriks fortfarande nere på våran lilla gata. Grattis Turiket men MEST grattis till min söta lillsyrra som fyller år idag. Eller igår blir det nu.
Godnatt. Theo

Inga kommentarer: