söndag 8 juni 2008

På vift

I fredags anordnade jag och min bror en sjukt lyckad fest uppe på ett berg ute i nacka. Jag var en av de mest taggade, men tyvärr har jag en egenhet att smyga iväg när jag är full. Så när min bror är borta och möter upp några kompisar vid bussen kommer jag på att jag kan ringa min syster. Sagt och gjort, klockan tolv har jag pratat med henne och bestämt att vi ska mötas upp runt Stureplan. Att jag har skitkul där jag redan är, är något jag snabbt glömmer bort. För nöjets skull och för att spara pengar liftar jag in till stan. Det skulle jag inte gjort. När jag blir upplockad efter tio minuters viftande med tummen i vädret, märker jag väl uppe på motorvägen att det inte bara är finnen bred vid mig som är skitfull, utan även mannen bakom ratten. Trist. Den riskabla resan innehåller en del oplanerade filbyten och ett jobberbjudande som trädgårdsmästare i Rimbo. Tack men nej tack. När jag väl möter upp min syrra har jag tappat det mesta av mitt tagg och kvällen dör sakta men säkert ut på Riche. Så kan det gå när man inte kan hålla sig i skinnet.

/Stellan

Inga kommentarer: