onsdag 28 maj 2008

Vardagsidioter

Nu är jag i Sverige och det känns riktigt bra. Vad som inte kändes lika bra var resan hit. Jag tycker Ryanair fungerar hur bra som helst. Det är billigt, personalen är oförskämd och man kommer fram i tid. Så brukar det vara, men den här resan var annorlunda. Planet var 30 minuter försenat. Vilket fick alla snåla lantisar, som är de enda förutom ungdomar som flyger med Ryan, att fulkomligt flippa! En trettiofemårig man med urtvättad keps som står framför mig i kön och svettas, säger för att verka världsvan” såhär brukar det aldrig vara när jag flyger, men nu är det ju Ryanair också…”. I mitt huvud måste jag då brottas med två problem: Varför flyger du med Ryanair och hur ska jag göra för att inte slå dig? Betalar man mindre än tusen kronor för ett tur och returflyg måste man förstå att flyget blir lika snålt och äckligt som den snikna kund man själv är. Folk som inte gör det får mig att vilja spy!

/Stellan

Inga kommentarer: