måndag 19 maj 2008

Konversation med en lesbisk


Det lesbiska paret som vi hyr våningen av i andra hand var här över helgen. De hängde i en annan del av lägenheten och vi märkte knappt av dem. De höll sig där inne och gjorde väl sånt som ett vanligt lesbiskt par gör om dagarna. Bränner några BHs, piercar sig och you-tubar klipp på Hanna Ljungberg?
I söndags morse kom en av de två ut ur för att duscha. ”Har du sovit gott?” undrade hon. ”Ja det har jag.” sa jag och log sött där jag låg i min säng. ”Vi var inte för högljudda då?” fortsatte hon… Högljudda? Vad menade hon? Vad hade de gjort under natten som hon var orolig hade fört oväsen? Medan jag började formulera ett svar flöt det förbi rosa strap-ons, polisuniformer, Babben Larson av någon anledning och andra lebbiga grejer i mitt trånga lilla heterohuvud.
”Eh, nej det tycker jag inte att ni var?” Sa jag helt oberörd.
Varför ville hon absolut upplysa om att de hade haft högt och skoningslöst sex på andra sidan väggen? Jag kom inte på något bra svar.
Jag tror i alla fall att de inte märkte att jag hade ätit av deras flatmat. (Isoleringen i frysen).

Theo

2 kommentarer:

Anonym sa...

Theo du är underbar.

Anonym sa...

det tycker jag med. när kommer du hem?