tisdag 6 maj 2008

Idiotiskt experiment

Den där söndagen var uppenbarligen lite olika för mig och Theo, när vi kom ut från klubben kändes det inte omöjligt att vara vaken nio timmar till och lägga sig vid sex. Men det var experiment jag försökt mig på på länge. Först turas vi om att skjutsa varandra den halvtimmes långa vägen till loppmarknaden, när det blev min tur att sitta bak somnade jag nästan lutad mot Theos rygg. Reagerade dock inte på det som en varningssignal på att det var på väg att gå dåligt, så när vi äntligen kommer fram förvånas jag av att jag är tröttare än någonsin. Min mage gör riktigt ont men jag känner ingen hunger, däremot en konstig känsla likt vakuum i magen. Vi köper lite mat och vatten för att försöka hålla oss på fötter. Nått funkar inte som det ska så måste tvinga ner maten trots en konstig smärta när jag sväljer. Allt känns verkligen ruttet, vill bara hem men kan inte eftersom jag inte orkar cykla en meter till. Så vi somnar som sagt i en park som två trasiga luffare. Vaknar lite senare och orkar ta en S-bahn hem för att sedan gå direkt och lägga mig. Sover sen från fem på eftermiddagen till åtta på morgonen då Theo väcker mig för att vi ska till jobbet. Har känt mig helt okej idag men är fortfarande besviken på att jag inte kan vara vaken en extra dag utan sömn. Fan va vidrigt det var.
/Stellan

Inga kommentarer: