söndag 4 maj 2008

Söndagar och en raggdikt

Fan att man alltid sover bort söndagar. I förmiddags när vi kom ut från Panorama bar var vi så bestämda på att vi skulle ta vara på dagen att vi helt enkelt sket i att åka hem. Vi drog istället till den stora loppisen i Mauerpark. Vi kom fram vid tolv men somnade så fort vi satte oss i gräset och sov fram till klockan halv fem. Jahapp…

Tänkte ta tag i mitt Facebook-raggande nu föresten. Hittade en brud från Flen som jag skrev ihop en liten dikt åt. Får jag inte napp på den går jag i kloster.

Erika
Ditt leende är som en kvällshorisont
ditt hår är så brunt, orange eller blont (Hon hade bara en svartvit bild)
men din hårfärg spelar absolut ingen roll
du får mig ändå att sjunga en Taube-låt i moll
jag önskar så klart att jag närmre dig bodde
och nu sitter jag här bland tyskar för, vem trodde
att den som kom att stjäla mitt hjärta av sten
var en kalaspingla nånstans i Flen?

Theo

3 kommentarer:

Anonym sa...

Erika skriver tillbaka med kärlekssång


Oooo ditt hjärta av sten,
jag smälte med mitt sken
och jag vet att du vill ha mer,

för vi är kött och inte bara ben,
vi förklarar krig mot liv i allen
och löven på vårt kärleksträd blir bara fler,


Oo oo oo theo, jag bor ju visst i Flen
oo oo oo theo, jag är ju ack så
len
oo oo oo theo, men nu är jag ändå sen,
oo oo ooo theo, jag gick inte på pillret det var bara ipreeen

(Brygga)
aldrig ett problem med
post,
jag sitter o kollar här på
lost,
o väntar på ditt brev om
kost,
och vår kärlek blir aldrig till rost ooooooh yeeaaaaa

Oo oo oo theo, jag bor ju visst i Flen
oo oo oo theo, jag är ju ack så
len
oo oo oo theo, men nu är jag ändå sen,
oo oo ooo theo, jag gick inte på pillret det var bara ipreeen

Anonym sa...

Bra ide´att dikta och sen få dikt tillbaka av objektet.Kan basera hela sidan på ett sådant upplägg och snyggt,kreativt var det också=Grattis. MVH Gladiatan

Anonym sa...

Fråga om hon känner till Flens sport.. väldigt märkligt namn..