tisdag 29 januari 2008

The Swedish Traveling Community


Vår Zigenska tillvaro fortsätter. Holger Koch som vi hyrde den förra lägenheten av, kom som bekant tillbaka och efter några förvirrade timmar på gatan och i Ivans bil hittade vi ett rum genom Stellans italienska kollega Boti i hans lägenhet. Det slutade med att jag och August hängde en vecka tillsammans med fyra andra spaggar i deras grymt pimpiga boning. Det var den ultimata våningen mitt i centrala Kreuzberg med nära till absolut allt. Stellan vars ekonomi inte direkt blomstrar, snarare vissnar, för att inte säga ruttnat och förmultnat, bodde gratis hos vår vän Kalle.
Nu ligger jag och skriver i den sängen där jag och Stellan komponerade ihop våra första inlägg i Berlin för omkring sex månader sedan. Familjen Bornhausers gästvänlighet har varit räddningen förr. På torsdag har vi förhoppningsvis en lägenhet som vi kan ha i två veckor om vi inte flirtar in oss i en annan som verkar fin. Jag har spritt ut mina ägodelar i för tillfället fyra olika lägenheter och ska nu ut och jaga ifatt på lite hygienartiklar som jag tror befinner sig i en låda hos Ivan.
So long. Theo

Inga kommentarer: