torsdag 16 april 2009

Piratfilmkväll

Jag kom över den nya X-men filmen ”X-men origins: Wolverine” i Peking. Den ska ha världspremiär den första maj och enligt CNN är FBI upptagna med att spåra källan som gjort att kopian läckt ut på svarta marknaden. Mig förlorade 20th Century Fox inga pengar på eftersom jag ändå inte hade gått och sett den på bio. Jag var glad att jag såg den hemma av två anledningar. Den första var att filmen sög. En bedrövlig historia om hur det gick till när den lamaste av alla x-men blev till. Några fler andra ointressant karaktärer slängdes in för att side-kicka Wolvereine och två fyllon stod för manuset. Den andra anledningen var att filmen var långt ifrån färdiggjord. Någon måste gått in i redigeringsrummet och snott filmen medan teamet var på lunch. Detta var mycket underhållande eftersom det på många ställen i filmen inte fanns några specialeffekter än. Allt såg sjukt fattigt ut och ofta såg man snören som satt fast i skådisarna när de hoppade runt. Allt och alla som var datorgjort var av silver vilket gjorde att den förmodligen på bio spektakulära slutstriden var lite svår att greppa. Hoppas resten av filmerna jag köpte är av samma kvalitet.

T

Inga kommentarer: