onsdag 1 april 2009

Den vita kackerlackan

I fredags hände riktigt mycket saker, jag vaknade tidigt och skjutsade min bror till jobbet. Efter det tog jag hans skraltiga BMW till Sickla och tjackade sprit och en bärbar telefon åt mormor och morfar. När jag hoppar in i bilen för att leverera varorna går nått riktigt snett, bakhjulet ramlar av. Klassiskt BMW-fel…? För att få hjälp att flytta åbäket letar jag rätt på en svettig helskäggsvakt på SIBA. Dåligt moove. Vakten lägger armarna i kors när han ser vad jag åstadkommit och säger: Bärgare, grabben, bärgare. Är det nått som inte händer är det att jag bärgar en bil värd 2000kr. Tur i oturen, bilen pajar tio meter från Claes Ohlsson. Springer upp, köper en domkraft, hissar bilen, hör vaktens klagosång, får inte hjälp, hatar aset, ger upp. Men efter mer tjat om bärgare återfår jag snabbt motivationen, springer upp till Claes och med hjälp av ett fälgkors och två slöa snickrare flyr jag den lönnfete vakten och beger mig vidare mot nya äventyr.
/S

Inga kommentarer: