tisdag 21 oktober 2008

Hustled by the system

En kompis till mig tröttnade igår på att se mig halta och sa åt mig att gå till en ”fotortoped”. Jag hånade honom lite för ordet men följde hans råd och letade upp en ortoped i närheten. Väl där bokade jag tid och idag efter jobbet haltade jag fort som en paralympicssprinter för att hinna dit.
Oxenmannen i kassan gnällde och jämrade sig över mitt fina European Health Insurance Card men jag lyckades övertala honom att ta emot det och satte mig att vänta. Efter en kvart kom en doktor och vi gick till hans rum. Då fick jag svälja att jag garvat åt min kompis snack om ”fotortopeder”. Jag var nämligen hos en ”käkortoped”. En tandläkare! Stolt som jag är vägrade jag såklart erkänna mitt misstag och jag haltade fram till tandläkarstolen. Det är väl lika bra att köra en tandkoll medan jag ändå halkat in hos en sådan, tänkte jag. Det blev det heller inte mycket av. Käkortopeder sysslar tydligen bara med tandställningar och käkproblem. As.
Jag fick lämna rummet, oxenmannen i kassan himlade med ögonen åt mig och jag cyklade förvirrad, med ömmande fot och smutsiga tänder, hem i regnet.

T

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag fick 10 000! finns de nåt pris att hämta?

Anonym sa...

jag behöver träffa en käkortoped! min käke är låst och jag har tappat nyckeln. vilken adress fanns din ortoped på om man är i närheten?