torsdag 23 oktober 2008

Händelserik afton

Tempelhof som är en av de tre flygplatserna i Berlin ska läggas ned. Det sista planet som landar där landar ikväll. Det är inget passagerarplan utan Bloc Partys privatjet. Om man är en av de trehundra inbjudna får man se bandet landa framför fötterna på en, gå upp på en liten scen i en hangar, lira lite och sedan sticka iväg igen. Jag ringde upp arrangörerna och låtsas vara Bloc Partys manager som stressad och bestämd sade att två mycket viktiga personer hade missats att skrivas upp på listan. Killen jag snackade med var mycket skeptisk och min till synes vattentäta plan genomskådades.
Plan B var att gå och se Justice och några andra Djs på Ed Banger records spela på en av stans bästa klubbar "Maria Club" ikväll. Det är fortfarande en möjlighet men jag bangar nog även det av anledningen "det kommer bli för bra drag". Den spontana känslan är att min fot kommer krypa upp in sin egen röv och försvinna om jag gör det.
Det får bli lite tyska kriminalserier på tv och nötter. Men det är trevligt det med.

T

3 kommentarer:

Anonym sa...

antiklimax på uteblivna men förväntade roligheter?

Anonym sa...

det här är det roligaste jag har läst på myyyyycket länge!

Anonym sa...

Inspirerad av killen i Human Traffic?