onsdag 15 oktober 2008

Gymnasiala dilemman

Att gå på gymnasiet kan vara jobbig på flera olika sätt. Till att börja med måste man gå upp tidigt, sen ska man skämmas för att man varken har gjort läxorna eller lyckats komma i tid. Råkar man sedan av någon mystisk anledning hamna ensam vid ett bord i matsalen är paniken och sinnesförvirringen total . ”Skrattar dom där borta åt mig?” ”E jag finnigast i skolan?”. Men det finns tydligen små skolbarn som har det värre än så.
Sitter man till exempel med ett urval av sina bekanta på vansinnighetens rand och försöker lära en gammal hund att sitta. Ja då är det tufft!

Kolla bara på den här stackaren

/S

5 kommentarer:

Gealach sa...

Å andra sidan är det ju något man kan bli ganska äcklad av, och en person som hunnit bli så gammal att han/hon börjat gymnasiet borde ju ha lärt sig att man tuggar med stängd mun. Jag kan få min matlust förstörd helt av folk som delar med sig av sitt muninnehåll.

Samtidigt finns det ju vuxna som också tycker att det är helt OK att smacka tuggummi så att hela bussen hör, så det är nog egentligen inget åldersrelaterat problem.

Anonym sa...

gnällfar bolin säger:
hmmm alltid känsligt att vara språkpolis, särskilt som ämnet för dagen är en överkänslig gymnasist.
Gymnasial. Annars blir det nåt med näsan - nasal. F.ö. är blir jag lika glad varje gång ni har nya inlägg. Tschüssi! G

Anonym sa...

ja lille gnällfra B glömde: Dilemma. Ett "l".... OK nu är jag tyst.

Anonym sa...

gnällfra? puh
Gugge lilla...

Stellan och Theo sa...

typiskt! jag var lite osäker men det gick igenom words rättstavning och jag var på väg hemifrån så jag chansade. nu är det fixat i alla fall.
/S