torsdag 14 maj 2009

Mäklarn


Igår frilansade jag som mäklare. Det gick sådär måste jag säga, jag hade lånat ut min nyckelknippa med nycklarna till lägenheten jag skulle visa och fick panik när jag förstod det nere på pendeltågsperrongen. Ganska mycket strul och upptagettoner senare raceade jag från Södra station till Medis på en sån där blå liten lånecykel som finns på stan. Mötte upp min bror, roffade hans nycklar, raceade tillbaka tog nästa pendel, mötte upp mina klienter, skakade hand med stressvettiga händer. Väl i deras bil på väg till lägenheten återfick jag modet tills jag kom in i lägenheten som är fullbombad av reklam, så man knappt kan öppna dörren, och som luktar unket eftersom den bara står tom. När jag förklarat omständigheterna var det nedförsbacke och båda paren jag visade den för älskade den. Bara en ruff start eller ska jag kanske inte bli mäklare?
/S

1 kommentar:

Unknown sa...

tror du hittat dit kall. bli mäklare!