lördag 16 maj 2009

Helgsaktiviteter.

När det kommer till min släkt tror jag jag framstår som en ganska lugn och ansvarstagande herre. Jag var relativt nykter på min student (förutom blåslagen efter att ha ramlat av flaket), jag är snäll mot gamla människor och jag brukar kunna stå ut med en hyffsad mängd dreggliga barn runt benen. Däremot trodde jag inte att det skulle visa sig vara lönsamt. Jag måste uppfattas som minst sagt ofarlig och lam i vissa delar av släkten för jag har nämnligen blivit anställt som officiell party-pooper hela helgen. Föräldrarna till mina kusiner (13, 15 och 17 år) är på Mallis och hade ingen lust att lämna villan i Djursholm obevakad. Eller obevakad är den nog knappast. Jag lovar att förortskids liksom kan lukta till sig en föräldrafri villa när det vankas helg. Jag tycker jag ser dom smyga längs häcken med trefemmor och ipodsladdar i fickorna, signalerandes till moppepojkarna som glider upp och ned för gatan med pilska blickar. Tur att stans främste party-pooper är här. Under gårkvällen var det lugnt trots att jag hade förväntat mig en smärre offensiv från områdets fjunisar runt elvasnåret. Jag och den yngste kussen drog på Markoolio på tv4 och plockade fram daimglassen vilket tvärt tog kol på partysuget hos ungdomarna utanför. Ikväll kör vi på samma taktik. Det ända som skulle kunna förgöra en ung party-pooper-jedi är dock lockelsen över till den mörka sidan för helvete vad partysugen jag är! Viiill haaa öööl... viiill vara full i en köööö. Nej! Det som gör att jag kommer klara de här prövningen är att det imorgon under dagen vankas fet utomhusfest i Nacka organiserat av ingen mindre än Stellan. Kom dit och lek med mej då.

http://www.facebook.com/home.php?#/event.php?eid=91246258112

T

1 kommentar:

August sa...

Sjukt kul inlägg