söndag 1 mars 2009

Äntligen pengar


Sen jag flyttade tillbaka till Sverige har jag lånat riktigt mycket pengar av min bror. Utöver de 8000kr jag lånat för att äta och dricka så har vi köpt bostadsrätt och dessutom renoverat den ganska mycket. Den kvittohögen vill jag INTE titta på. Det gick till och med så långt att jag för ett par dagar sedan blev tvungen att låna några tusen av Theos far. Det såg helt enkelt rätt mörkt ut för mig. Men den 25e vände vindarna! Jag kunde betala av mycket av mina lån och snart är det vår. Nu har jag dock drabbats av andra laster än lån, köplusten har mig i ett riktigt kraftigt grepp. Jag läser allt som kan leda till konsumtion. Blocket, postutskick och nu till frukost fann jag mig själv mycket intresserat bläddrandes bland toalettartiklar i en två år gammal biltemakatalog. Satan jag är en köptorsk!
/S

Inga kommentarer: