måndag 30 mars 2009

Finter.

I fredags lyckades jag bli utslängd från undergroundklubben Hyperhyper. Eftersom det dock kostade 200 eländiga kronor att komma in vägrade jag ge mig. Jag gick bakom ett hörn och ringde ut Stellan, satte på mig hans vita rock och gick tillbaka till vakten som fem minuter tidigare hade tagit mig i nacken och släpat ut mig. Till min stora förvåning kände han inte igen mig för fem öre utan vinkade vänligt in mig. Jag trodde jag hade knäckt värsta koden, blev minst sagt exalterad och för att inte glömma bort det skrev jag ner i mina anteckningar på mobilen hur man ska finta en vakt som inte vill veta av en.
Jag skriver ner så mycket värdelösa grejer när jag är salongis. Ibland är det kul om det får mig att komma ihåg små fula scenarion från blöta kvällar men det mesta är skit och en hel del förstår jag över huvud taget inte dagen efter. Samma kväll skrev jag t ex ner adressen www.familjesidan.se. Det visade sig vara en sida där du kan söka på namn för att se om en person är död eller inte. Bra grejer.

T

Inga kommentarer: