torsdag 4 december 2008

There is no spoon

Såg just på en film med Sean Penn som ville ha ihjäl president Nixon. Helt okej film men lite rörigt och skådespelarinsatserna var tveksamma. Det kan beror på att Penn hade en överaskande skrovlig, djuuup och monoton whiskeyröst. Men det som det nog allra mest berodde på var nog att han och alla andra pratade tyska!
Jag trodde faktiskt att jag skulle at vant mig vid dubbningen så här efter nästan ett och ett halvt år i det här landet.
Fa-an heller!
Något som även var mycket frustrerande var att mina kollektiv-vänner var ganska vänligt eller i alla fall slappt inställda till det här med dubbningen. De tyckte typ att det var ”skit samma”. Ok de har vuxit upp med helvetet och är ganska vana men de har ju levt i en sorts drömvärld! Som i The Matrix. De vägrar erkänna sanningen vilket gör att drömvärlden fortsätter att finnas.
Jag säger bara - Tur att Neo har flyttat in.

T

Inga kommentarer: