söndag 21 december 2008

Förvirrad

Nu flyttar jag. I januari blir det lite plugg på universitetet i Stockholm. "Manusförfattning för moderna medier" heter kursen som jag ska lägga min tid på. Ett och ett halvt år i Berlin blev det till slut. Alla som bott här säger att Berlin är svårt att lämna. Jag håller med. Det är asknepigt! Till och börja med blev jag igår glömd på en bensinmack någonstans mellan Berlin och Leipzig. Jag och mitt innebandylag hade pausat på mcdonalds och när jag kom tillbaka efter att ha köpte lite färdmedelsöl var bussen borta.



Sedan var tanken att jag skulle flyga imorse klockan halv nio. Det gick sådär. Jag hade planerat att gå ut och festa och sedan dra direkt till flyget efter en snabb runda hem för att hämta packningen. Allt gick enligt planerna ända till delen "snabb runda hem". Jag måste ha somnat till lite och vaknade klockan åtta. Halvt i sömnen tog jag mina grejer och gick till tunnelbanan. Satte mig på en bänk där jag efter några minuter insåg att klockan var lite mer än jag trodde.
Imorgon gör vi ett nytt försök. Auf wiedersehen meine berlinerfreunde!

T

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilken ledargestalt du är.

Helene sa...

Välkommen hem och hälsa familjen God Jul från mig, gissar att du kanske landar där.

Roddan