fredag 14 mars 2008

Utelåsta

Om ni någon gång ska tappa bort era nycklar någonstans i världen, gör det inte i Tyskland. Killen som hyr ut sin lägenhet till oss sa egentligen bara en sak. ”Do wassevvar yu like batt donnt looze ze keyz”. Vi fick två par. En knippa med port och dörr nyckeln och en dörrnyckel till.
Jag söp bort port och dörrnyckeln efter någon vecka. Då blev det problematiskt. Tur att vi har snälla grannar i huset som gärna går upp kl. sex för att släppa in oss när vi står brölandes och trycker på alla knappar utanför porten. Efter någon vecka slutade folk släppa in oss. Jag tog mitt ansvar och lyckades flirta till mig en portnyckel av en granne som jag gick och skulle kopiera. Tydligen så funkar det som så här att portnycklar har något sorts kopieringsskydd här och måste lösas ut av hyresvärden. Vi hyr svart i andra hand och enligt Herr Hamann som egentligen bor i lägenheten är detta mycket hemligt.
Jag lyckades efter lite meck hitta en liten affär med en rysk tant i som kunde kopiera portnyckeln. Trist var det bara att tantfan ville ha tjugosex euro för besväret. Sehr snäll tant.
Äntligen kommer vi in i porten igen och nu måste vi bara mörka att Stellan punkade Herr Hamanns räsercykel som vi tydligen absolut inte fick låna.
Oh föresten. Ikväll avslutas vår festpaus och det med besked. ”SebastiAn” som är en fransk DJ som är på samma bolag som t ex Justice lirar på en klubb. Kolla in honom!

http://www.myspace.com/0sebastian0

bonjour

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fattar inte. Har ni(theo)sumpat nyckeln igen? Shit, synd att man missade SebastiAn. Men kolla denna grabb som jag, mange å Adam va å röjde till igår på grodan. Jag skrämde nog en del med mitt röjande.. Missa FAN inte Presets ikväll.

www.myspace.com/blendeproductions

Adam S. sa...

Theo du suger fan!