torsdag 20 mars 2008

Nu händer det grejer


Nu är det någon som är upprymd ska ni veta!
om 4 timmar ska jag kolla på en lägenhet som verkar vara hur soft som helst, men det finns två problem. Ett av dom är att jag och Theo som ni vet inte har några pengar, det andra är att det inte står en endaste möbel i hela lägenheten.
lösningen på det första problemet, i alla fall för min del, är att jag fick lön idag. Dessutom har jag några euro att hämta upp hos galleristen, Lucas. Vars galleri jag byggde lite på för någon månad sen.
På tal om byggande så bygger den ekonomiska lösningen också på att jag inte gör av med en enda euro på en vecka. Detta är ett problem som jag tänkt lösa genom att bara äta ris och pasta. Riset kan komma att bli favoriten eftersom jag just har fyndat lite utgången mango pickle i en asiatisk butik i krokarna. För att hålla motivationen uppe försöker jag se matgrejen som en kul grej, det funkar bra min första måltid. Misstänker att det kan kärva senare.
Möbler är ju svårare att svälta sig till, så där tänkte jag ta till en annan ädel fattigmanskonst, tiggeri. Är dock lite osäker på hur det ska gå till rent praktiskt så väntar med det.
Nu virrade jag bort mig lite, den största anledningen till att jag är så uppspelt är att Theo är i Rom och jag därmed helt ensam i en lägenhet för första gången på väldigt länge. Igår kändes det lite sådär pirrigt som det gör när man ska somna kvällen innan sin födelsedag.
Nu ska jag smyga över till caféet över gatan och sno deras internet utifrån för att nån ska kunna läsa det jag just skrivit.

/Stellan

PS. om familjen Bolin, Theos familj, undrar varför Theo redan är så brun är det för att han numera nallar lite då och då av min tidigare ”fjolliga” brun-utan-sol. Det trodde man inte. DS.

Inga kommentarer: