lördag 1 december 2007

Glada miner!

”Snart har helgen vecka 48 tagit slut”. Måste säga att vecka 48 har varit en, so far, bra vecka. Vår vän Niklas Kamateros var här på visit och stack hem i tisdags och efter det bestämde jag och Stellan oss för att ha en vit vecka! Det har gått bra än så länge bortsett från i onsdags. Hursomhelst… Vi har börjat leta kneg! Vi kunde inte längre inte låtsas om att vi bara har tillräckligt för att precis kunna betala hyran om vi inte lägger pengar på NÅGOT annat. Vi skraffsa därför ihop varsitt tyskt CV och begav oss ut på gatorna. Vi pepprade ut dem till diverse ställen och hör och häpna, Stellan får napp direkt! Han är nu och provjobbar som pizzabagare! Jag är mycket stolt över frugan. Själv hade jag inte samma tur ute på fältet men fick istället ett upplyftande telefonsamtal från de snälla människorna på Scan i Sverige som vill spela in en till reklam när jag kommer hem över jul. Så om inte Stellan skulle börja baka hamburgare på pizzerian så håller vi oss nog flytande ett tag till. (Jag ska även fortsätta leta jobb för att inte mögla igen på dagarna).
Stellans lillebror Adam har föresten tagit körkort vilket även har peppat upp Stellan i brygga! Kommer bli en slirig jul för de där två misstänker jag.
Nu ska jag snart spela bandymatch och sedan ska vi se de rockande danskmännen i ”The floor is made of lava”.
Hurra!

Inga kommentarer: