måndag 14 september 2009

Studieteknik

Idag kom jag hem från skolan vid lunch. Tanken var att jag skulle plugga större delen av dagen. Jag satte mig i soffan med datorn i knät och började skriva... Gled ned lite så att jag låg halvliggandes... Gled ned ännu lite mer på rygg så att jag hade datorn på magen... och tjonk så sov jag fram till klockan halv fyra. Det är inte första gången det händer. Hur gör folk för att håll sig vakna när de pluggar? Sittdansar de gränsle på en strömförande stång med brinnande skor och munnen full av svalt knark? Får testa någon sådan metod för nu är det sent och jag är långt ifrån klar.

T

2 kommentarer:

otto sa...

en lysande teknik är ju den du är på spåret:

börja skriv nån annanstans och sen när hjärnan tar en powernap så kör du kringlatab-kommandot och vipps skriver du lika frenetiskt i word-dokumentet som på du gjorde på bloggen!

Unknown sa...

hur lätt som helst: när du känner att du börjar känna dig dåsig halar du upp mobilen (om du äger en just när detta händer) och sätter alarmfunktionen på ringning 30 min fram i tiden. Otto har rätt, det kallas Powernap och är hur viktig som helst för den ökade koncentrationen