fredag 4 september 2009

Skattjakt

Jag är inte den som städar särskilt ofta. När det sker är det för det mesta i samband med att det finns något ännu tråkigare som jag egenligen måste ta tag i. Idag måste jag läsa 50 sidor om språksociologi, skriva någon sida om dialekter och värst av allt - ansöka om studiebidrag. Jag och CSN är lite som Stellan och fotboll, Gremlings och vatten eller typ Bob Marley och Hitler; Inte bästisar. Jag och CSN har möts i ringen två gånger tidigare och jag har fått gå hem tomhänt med utslagna tänder båda gångerna. Fylla i papper... nein danke. Idag var det alltså dags för den årliga storstädningen. Det var faktiskt spännande eftersom en hel del saker jag tappat eller glömt bort, kom fram. Tandläkartider, visakort, kläder och till och med min iPod som blev "snodd" för någon månad sedan. Synd att jag hunnit köpa en ny. Skänker den gärna till högst bjudande.



T

3 kommentarer:

August sa...

ligger å garvar. Önskar att jag bara låg iofs...

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

äh kom igen theo, 50 sidor är väl inget (hur stor är texten?), tar max 1,5 timme, det hinner du innan du går ut o festar. Jag har Impingementsyndrom, kan inte plocka upp en dammtuss ens, rätt skönt om man hellre läser...