torsdag 3 april 2008

Stolpskott får smaka stolpe

Att kaxa med Theo är som att sitta under en stege och slå sönder speglar precis efter man lagt nycklarna på bordet på fredagen den 13e… Inte bra helt enkelt.
Det är något som alla borde veta. Det visste dock inte en gnällig snubbe på cykel jag cyklade förbi här om dagen. Jag slank smutt som en vessla förbi honom på min guldiga loppishoj där han stod och väntade på grönt ljus. När man bryter mot lagar i Berlin gillar tyskarna att uppfostra. Snubben cyklade ifatt mig, lade sig bredvid mig och började mumla om att jag fan skulle uppföra mig som folk. Synd bara att han inte höll sig på cykelbanan och stirrade för mycket på mig. Nörden smällde i nästa sekund rakt in i en lyktstolpe. Moahaha. Han gormade något åt mig och jag cruizade visslandes vidare i den varma vårsolen.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahahaha