måndag 21 april 2008

Hat

Fan vad jag hatar en snubbe på distans. Grejen är den att han är en luffare som hänger vid vår tunnelbanestation. Han tigger biljetter av folk som han sedan säljer vidare. Jag vet att man egentligen inte får hata luffare. Man ska tycka synd om dem. Man ska ge dem en peng och le. Men inte till det här aset. Idag när gav jag honom min biljett så sa han inte ens tack. Han tittade inte ens på mig. Och det är inte första gången det händer. Sedan är han ful som stryk. Han är finnig och har ett platt ansikte. Skulle man ställa honom i en gympasal skulle han lätt bli misstagen för en plint.
Nu kommer jag säkert få arga meddelanden av någon Situation Stockholmläsare. Men jag tycker att luffare är lika mycket värda som vem som helst. De går därför att hata lika mycket.

Föresten Stellan, jag är i parken.

Theo

Inga kommentarer: