torsdag 10 april 2008

Geburtstag


När jag kvällen innan min födelsedag var på väg ut ur dörren för att sova bredvid någon annan än Theo frågade jag honom snabbt.
– Ehee, nu drar jag. Du hade väl inte planerat värsta uppvaktningen?
– Naa hade väl tänkt sjunga lite.
När jag låser upp min cykel på gården känner jag mig så jävla dum för att han ändå hade planerat något och så drar jag bara. Men men.
På morgonen är allt som vanligt förutom två sms. ”Happy brithday, bastard..” och ”Happy Birthday! Stupid!”
Kul att man lyckats skaffa sig vänner..
På jobbet knegar vi på till första kaffepausen då Theo plockar fram en liten födelsedagsbakelse till mig. Man behöver inte pengar för att göra någon glad.
När vi kommer hem är jag stressad, eftersom jag lyckats få elva personer att komma på middag, har Theo städat hela lägenheten. Till och med skurat toaletten. Och på köksbordet ligger en biltidning. Jag blir ju tvungen att krama grabben.
Resten av kvällen är lyckad tackvare kul folk och stark bål.
Som ni märkt ville jag mest tacka Theo för en fin födelsedag.

Tack!

/Stellan

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Jag blir ju tvungen att krama grabben"...

Tur att du la på "grabben". Annars hade man trott at du va bög.

Stellan och Theo sa...

jag vet, jag experimenterade ett att få den rät(t)a känslan