lördag 13 juni 2009

Bra och dåliga händelser.

Jag hade mitt snack med chefen idag. Det var faktiskt bara glada nyheter. Hon var lite skeptisk till mitt förslag att jag skulle vara ledig hela juli och en bit in i augusti men eftersom jag inte är fast anställd fanns det inte så mycket att göra. Hon var inte inne på att sparka mig heller vilket var positivt. Det var för övrigt tur att vi hade snacket tidigare idag för lite senare, på vägen tillbaka med glassbilen fick jag soppatorsk på E4an. Jag rullade av på en avfart och någon måste digga mej för hundra meter fram låg en Preem-mack. Efter jag sprungit med dunkar och tankat den fick jag ändå inte igång det blåa obäket och mina planer att snyggt sopa hela incidenten under mattan sket sig. Chefen lät trött när jag ringde och berättade nyheterna klockan elva på kvällen och bad mig lösa det där på något sätt. Det såg ytterst mörkt ut. Enligt Stellan var det "så jävla kört" för mig. Dieselbilar är enligt honom omöjliga att få liv i efter en soppatorsk. Men det blev ett lyckligt slut. Jag blev telefonguidad av glassbilarnas Paul Teutul (han med muschen i American Choppers) och till slut hostade den igång.
Imorgon ska jag ta en buss som går halv åtta till kneget. Jevvvlar vad det kommer suga.

T

Inga kommentarer: