onsdag 27 februari 2008

Facebooks äckligaste grupper

Här kommer den. Listan på de mest osmakliga stora grupperna på Facebook.

”Bring Starbucks to Sweden” 4553 members
Varför? Ge mej EN bra anledning. Varför vill man ha en till opersonlig kedja? Speciellt när kaffet är dyrt, kasst och du får smarties och geléhallon i det. Sådant är för folk som gillar cheerleading, wrestling och älskar alla hjärtans dag. Jag trodde det bara fanns sådana i USA.

”yes, i'm swedish. but not from fucking switzerland!” – 13 000 medlemar.
"Jag är svensk. Men jag är inte från Schweiz…" right. Man går bara inte med i en grupp vars namn är formulerat av Sven-Göran Eriksson.

”Bevara oss från gatuvåldet” 110 024 medlemmar
Det första som står om gruppen är:
”Varje år förloras många människoliv pga att många ungdomar inte förstår att de kan framkalla livsfara genom detta extrema våld vi nu sett igen.”
”Bevara oss från gruppskaparbarn åttan med IG i svenska”. Var är den gruppen? De barnen ska jag framkalla lite livsfara på.

Högstadieelever som startar seriösa grupper bara för att få många medlemmar som den ovan, verkar det finnas många av:

”Riktiga män våldar inte.” 13000 män var tvungna att gå med i gruppen för att visa att det insett det. Vad skriver man tillvarandra i den gruppen? ”Inatt gick jag igenom en park när en ensam tjej kom gående mot mig. Då kom jag att tänka på gruppen. Jag bestämde mig för att inte våldta henne. Tack gruppen”

”Jag är också Cp på fyllan!” Grupp främst för femtonåringar som blir fulla på två folköl i lekparken där de ett år tidigare lekte burken. Föresten är utrycket ”på fyllan” vidrigt. Även tjugotreåringar som hänger på ”klubb mera” och killar med Lacosteskor oberoende ålder utbyter erfarenheter här.

Theo

Inga kommentarer: