lördag 15 augusti 2009

Inga konstigheter

Mina föräldrar hade kräftskiva ikväll och när jag lämnade mitt hem vid elvatiden såg mitt vardagsrum och kök ut som vilket gymnasieförkrök som helst. Någon hällde ut vin, fem pers snubblade runt datorn och slogs om Spotify och resten stod och ölbrölade lite sporadiskt.
När jag nyss kom hem och gick in i köket såg det ut som Extreme home make over-gänget varit där ackompanjerade av Jesus. Spisen putsad, gardinerna strukna, golvet slipat och oljat, duken noppad och mattfransarna kammade. Där är beviset att jag har en bit kvar till det självdisciplinerade vuxenlivet.

T

1 kommentar:

Unknown sa...

Sten har alltid anklagat Pella för att vara en borgarbracka in disguise. Synd att ingen dokumenterade när jag kräktes bredvid Vikingline med en taxi väntandes bredvid. Fin och medkännande publik där vid båten och i taxin fanns det dessutom två mycket förstående finska medborgare.