söndag 12 juli 2009

Smittad i Skåne

Min veckas rehab från Roskilde på sommarstället i Båstad, som lyckligtvis ligger precis utom räckhåll för dompaskvätt och stekarbröl, har nu avslutats. Efter åtta dagar med öl i dansk smuts bråttades mitt imunförsvar lätt ned av några få baciller och tjoff så var man sjuk. Eller feberförkyld. När ska forskarna komma på hur man stoppar en förkylning? Man snear ju om de trixar fram bot mot AIDS medan jag sitter här snorig och hjälplös. Varför finns det fortfarande bara massa brustabletter, Echina force, hostmediciner, Kan jang och nässprayer och inte bara ETT piller som garanterat tar död på en liten förkylning?
Oh well jag kör den vanliga taktiken. Ignorera. Ikväll kickar jag det old school, fnyser åt Ryanair och tar nattåget till Berlin och till technofestivalen Melt som börjar på fredag. Där får vi se hur långt en förkylning orkar med.

T

Inga kommentarer: