torsdag 22 januari 2009

Studentliv

Anledningen till varför jag lämnade höga snöiga berg och sol för plask, slask och patrask var för att kunna vara närvarande på ett upprop till kursen ”skrivande och narrativ för moderna medier” på Södertörn i måndags. Universitetet har en ganska seriös klang tycker jag. Jag förväntade mig disciplin, plugg, tentor och peppisar från och med dag ett. På Södertörn verkar de dock ha en liten annan stil. Mitt schema har sett ut så här: Studiedag, upprop, lov. En mjukstart helt enkelt. Första föreläsningen är om tre veckor. Vad ska jag göra nu?

T

2 kommentarer:

otto sa...

jag har efter ett par år börjat tolka detta tidiga långlov som: börja läs.

Unknown sa...

ha ha, ja fick du inte en litteraturlista?
köp böckerna innan de tar slut ( det finns fler studenter) börja med den tjockaste. stryk under med blyerts. Ring Otto om du undrar något.
Karin